fbpx

Brokolica patrí medzi najzdravšie druhy zeleniny. Okrem toho, že obsahuje veľké množstvo vitamínov je aj ľahko stráviteľná, a práve preto by sme ju mali zaradiť do nášho jedálnička. V súčastnosti sa brokolica často skloňuje aj vďaka vysokému obsahu látky sulforafán, ktorá pozitívne pôsobí na prevenciu rakoviny.

Aké sú účinky brokolice?

Brokolica obsahuje kombináciu vitamínov a minerálov, ktoré nášmu telu zaručia vitalitupodporia imunitu. Obsahuje veľké množstvo vitamínu C, vitamínu B, vitamínu A a tiež významného vitamínu K, ktorý pomáha pri liečení zápalov v tele. Z minerálov sú to, draslík, ktorý stabilizuje krvný obeh, či vápnik, ktorý je dôležitý pre naše kosti a zuby.

Význam pre naše telo

Ako brokolicu pripravovať?

Brokolica je veľmi kombinovateľná zelenina. Môžete ju jesť surovú alebo ju uvarenú v horúcej vode môžete pridávať do šalátov či cestovín. Môžete z nej urobiť polievku alebo ju použiť ako prílohu k hlavnému jedlu. Pozor však, aby ste ju pri príprave nezbavovali živín a preto ju varte šetrne a nie veľmi dlho.

Brokolicová polievka

Potrebujeme: 1 hlavičku brokolice, 1 zemiak, 2 strúčiky cesnaku, soľ, korenie, kurkumu, čerstvé bylinky, syr, smotanu na varenie

Brokolicu dáme do hrnca s osolenou vodou. Pridáme na malé kúsky nakrájaný zemiak a necháme variť na miernom ohni kým zelenina nezmäkne. Následne všetko rozmixujeme ponorným mixérom a dáme opäť na sporák. Pridáme pretlačený cesnak a kurkumu. Ak sa Vám polievka nezdá dosť hustá, prípadne ju máte radi krémovejšiu, môžete pridať pár lyžičiek smotany na varenie. Necháme ešte raz zovrieť na malom ohni a môžeme servírovať.

Podávame s nastrúhaným syrom a opraženým chlebíkom.

Zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Nechajte nám svoju odpoveď

Vaša emailová adresa nebude zverejnená