Jeden by povedal, že komunikácia je v súčasnosti tak banálnou súčasťou každodenného života, že sa ňou ani neoplatí zaoberať. Je to však naozaj tak? Čím viac sociálnych sietí sa na trhu objavuje, tým častejšie z každej strany počúvame, ako degradujú komunikáciu a medziľudské vzťahy. Rozhodli sme sa preto spojiť príjemné s užitočným a predstaviť vám 5 top kníh, ktoré zlepšia vašu komunikáciu s ľuďmi. Pridáme aj jeden bonus na záver.
Nepodceňujte prvý dojem
Ruku na srdce, koľkokrát ste si už povedali, že nedáte na prvý dojem a zahodíte predsudky? Každý z nás si tým prešiel. Či chceme alebo nie, musíme priznať, že prvý dojem dôležitý je a sebaprezentácia určite koriguje smerovanie komunikácie s ľuďmi v rôznych typoch spoločenských skupín. Dale Carnegie vo svojej knihe Ako si získavať priateľov a pôsobiť na ľudí radí práve tým, ktorí nie a nie urobiť dobrý prvý dojem. Kniha, ktorá sa stala svetovým bestsellerom odhaľuje tajomstvá správneho prístupu k ľuďom i tajomstvá výživného dialógu.
Nerozumiete ľuďom? Nepanikárte, máme návod
Autor Thomas Erikson sa vo svojej knihe s jemne extravagantným názvom Obklopený idiotmi zameriava na príčiny, prečo je komunikácia s niektorými ľuďmi pohodová až príjemná, zatiaľ čo s inými je to presný opak. Napriek tomu, že ide o knihu z kategórie literatúry faktu, nevyhýba sa v nej humoru a vysvetľuje štyri základné typy ľudského správania.
Rozdeľuje ich podľa farieb na červený typ, žltý, zelený a modrý. Tipnete si, ktorý je aký? A ktorý ste vy? Odpovede na všetky otázky ponúka tento škandinávsky bestseller, ktorý vyšiel už v 33 krajinách. Ako bonus sa dozviete aj čo-to o sebe a možno konečne zistíte, ako odpovedať na šéfove otázky tak, aby bol spokojný.
Krízová komunikácia ľavou zadnou
Ak sa nevyhýbate odbornejším dielam a rád sa v téme špárate do hĺbky, máme pre vás hneď tri typy, ktoré by vás mohli zaujímať. Kniha Komunikácia v konflikte a kríze v sebe prelína teóriu s praxou a uvádza chyby v komunikácii a riešenia na konkrétnych situáciách. Emil Burák v knihe poradí ako riešiť krízovú komunikáciu, ako z asertivity urobiť dobrého sluhu a ozrejmí aj internetovú komunikáciu a jej špecifiká. Svoje rozprávanie korení humorom i rôznymi kuriozitami, ktoré vás pripravia aj na ten najnečakanejší konflikt.
Ani fakt, že kniha Ako sa ľudia hrajú vyšla prvýkrát pred 40 rokmi jej neubral na aktuálnosti a váhe. Eric Berne bol psychológ a psychiater, ktorý veril, že nadväzovanie vzťahov s ľuďmi je vlastne len akousi hrou, ktorá má svoje pravidlá. Hrám sa teda v jeho ponímaní oddávame neustále, či už tým sexuálnym, mocenským alebo manželským. Táto kniha je po celom svete známa tým, že otvára oči. Nájdete odvahu otvoriť si ich?
Empatia – polovica úspechu?
Ak ste neistý, neviete povedať nie alebo vás v dave nie je počuť napriek tomu, že kričíte, siahnite po knihe Radikálna otvorenosť. Kim Scottová v nej kladie dôraz na osobný záujem a priamu konfrontáciu, teda to, čo v dobe sociálnych sietí mnohým robí problém. Naučí vás prijať kritiku, odovzdať plnohodnotnú spätnú väzbu a vytvoriť si empatiu, ktorá vás však nebude zväzovať. Napriek tomu, že túto knihu vyhľadávajú predovšetkým lídri a manažéri, prečo sa neučiť od tých najlepších aj pre potreby bežného života?
Do hĺbky s Hlbinou…
Chcete komunikácii pomôcť hneď, v reálnom čase a mieste? Siahnite po Hlbine. Ide o kartovú hru, ktorá vám pomôže spomaliť, zamyslieť sa a spoznať nielen toho oproti, ale aj seba. Táto hra podnecuje k hlbším rozhovorom sebou samým alebo v skupine. Otvorte sa a vyberte si kartu.