fbpx

V súčasnosti sa pojem vírus skloňuje najmä v súvislosti s novodobým strašiakom, ktorý sa šíri po celom svete. Vírusové ochorenia sú však v období zimného obdobia veľmi rozšírené. Najmä v období premenlivého počasia a teplotných výkyvov sa vírusy šíria veľmi rýchlo a spôsobujú prechladnutia a chrípky.

Šírenie vírusov je pri tom veľmi jednoduché, keďže sa prenášajú dotykom a kvapôčkovou infekciou, a teda kašľaním alebo kýchaním.

Ako sa chrániť pred vírusmi?

Pri liečbe chorôb spôsobených vírusmi je dôležité uvedomiť si, že antibiotiká vám nepomôžu, nakoľko tie liečia bakteriálne ochorenia. Ako teda zabrániť tomu, aby sme boli pre vírusy atraktívni? Odpoveď je jednoduchá, dobrá imunita je základ!

Základné triky na dobrú imunitu.

Vitamíny

  • Vitamín C! V zimnom období netreba zabúdať na vitamíny. Samozrejme je najdôležitejšie hľadať ich v plnohodnotnej strave, doplnenej o zeleninu a ovocie. Základom by mali byť tri „Céčka“ – cibuľa, cesnak a citrón. Bohaté na vitamín C sú aj čierne ríbezle, kapusta či brokolica. Existujú však aj rôzne druhy voľno predajných prípravkov, ktoré vitamín C do tela dodajú. Treba však brať do úvahy fakt, že v prípade tabletiek alebo šumivých tabliet sa nepotrebné množstvo vitamínu C z tela vyplaví. Ak chcete zvoliť lepšiu formu „céčka“, s postupným uvoľňovaním, odporúčame Ester-C. V prípade vitamínov odporúčame naštudovať si aj vedľajšie účinky a sústrediť sa na prírodné, vegánske vitamíny, ktoré telu neškodia. Dobrou novinou je, že sú cenovo porovnateľné s vitamínmi z lekárne, ale telo tak nezaťažujú.

Tekutiny

  • Tekutiny! Voda, čaje či polievky. Už naše babičky vedeli, že keď na teba niečo lezie musíš si dať teplý čaj a dobrý zeleninový alebo kurací vývar. Tekutiny zabezpečujú rýchlejšie vyplavovanie škodlivých látok z tela, a tým pomáhajú nášmu telu bojovať proti vírusom.

Hygienické návyky

  • Umývanie rúk! Tento hygienický návyk ba mal byť samozrejmosťou vždy po príchode z vonku a pred jedlom. V prípade rozšírených vírusových ochorení je dobré, aby ste zvýšili starostlivosť o ruky, a teda používali aj antibakteriálne gély.

Prevencia

  • Snažiť sa vyhýbať chorým ľuďom a preľudneným miestam! Môže sa to zdať až takmer nemožné, ale dá sa to určitým spôsobom obmedziť. Napríklad, keď má váš kamarát nádchu a kašle, je dobré ho radšej poslať do postele ako s ním ísť večer na pivo. Samozrejme, je však nemožné úplne eliminovať tento fakt, keďže sa s chorými denne stretávame v práci, autobuse či v obchode.
  • Oddych! Treba si uvedomiť, že ľudia, ktorí sú v neustálom strese a nemajú potrebnú dĺžku spánku sú na choroby oveľa náchylnejší. Preto je aspoň 7-8 hodín plnohodnotného spánku veľmi dôležité pre zdravé fungovanie tela.

Netreba však podliehať panike. Vírusy tu boli, budú a sú. Základom je dobrá psychika, ktorá tiež ovplyvňuje našu fyzickú kondíciu. Na zlepšenie imunity odporúčame tiež zájsť do prírody na krátku prechádzku. Uvidíte, že vaše telo a myseľ sa budú cítiť oveľa lepšie.

Našli ste chybu v článku? Napíšte nám o nej: info@slovakon.sk

Zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Nechajte nám svoju odpoveď

Vaša emailová adresa nebude zverejnená