fbpx

8 tipov ako otehotnieť?

Dobrým prvým krokom k optimalizácii plodnosti žien je starostlivosť o ich telo. Čo iné však môžu ženy urobiť, aby zlepšili svoje šance na narodenie dieťaťa? Najdôležitejšou radou pre ženu, ktorá chce otehotnieť, je podľa odborníkov medziiným spoznať svoje telo, konkrétne jej menštruačný cyklus. Medzi ďalšie rady odborníkov patria:

1. Zaznamenajte frekvenciu menštruačného cyklu

Žena, ktorá chce mať dieťa, by mala sledovať, či prvé dni jej menštruácie zvyknú každý mesiac prichádzať v pravidelnom cykle. Jej menštruácia môže byť aj nepravidelná, čo znamená, že jej dĺžka cyklu sa líši mesiac od mesiaca. Sledovaním týchto informácií v kalendári môže žena lepšie predpovedať, kedy môže mať ovuláciu, čo je čas, keď jej vaječníky budú každý mesiac vydávať vajíčko.

Vedeli ste, že: Podľa Americkej asociácie pre tehotenstvo je ženské vajíčko plodné iba 12 až 24 hodín po jeho prepustení. Mužské spermie však môžu prežiť v tele ženy až päť dní.

2. Monitorujte ovuláciu

Ženy s pravidelnými cyklami ovulujú asi dva týždne pred príchodom menštruácie.  Je ťažšie predpovedať ovuláciu u žien s nepravidelnými cyklami, ale zvyčajne k nej dôjde 12 až 16 dní pred začiatkom jej ďalšej menštruácie.

3. Počas plodného okna majte sex každý druhý deň

„Fertilné okno“ je podľa Americkej spoločnosti pre reprodukčnú medicínu šesťdňový interval, päť dní pred ovuláciou a jej deň. To sú dni každý mesiac, keď je žena najplodnejšia.

Vedeli ste, že: Najdlhšie zaznamenané tehotenstvo bolo 375 dní a najkratšie 21 týždňov a štyri dni

4. Snažte sa o zdravú telesnú hmotnosť

Príliš veľká váha môže znížiť pravdepodobnosť počatia u ženy, ale príliš štíhla žena môže mať dieťa ešte ťažšie. Výskum ukázal, že žene s nadváhou môže proces otehotnenia trvať dvakrát dlhšie ako žene, ktorej BMI sa považuje za normálny. A žene s podváhou by počatie mohlo trvať až štyrikrát dlhšie.

5. Vezmite si prenatálny vitamín

Odborníci  odporúčajú denné užívanie multivitamínov (ešte pred tehotenstvom), pokiaľ obsahuje najmenej 400 mikrogramov kyseliny listovej a vitamínu B, ktorý je dôležitý pre prevenciu vrodených chýb v mozgu a chrbtici dieťaťa.

Vedeli ste, že: Tehotné ženy môžu začať vypúšťať laktát, keď počujú plač dieťaťa. (aj ked nie je ich – automaticky)

6. Jedzte zdravé jedlá

Aj keď nemusí existovať konkrétna strava podporujúca plodnosť, konzumácia rôznych zdravých jedál môže pomôcť pripraviť ženské telo na tehotenstvo tým, že mu poskytne dostatočné zásoby dôležitých živín, ako je vápnik, bielkoviny a železo. To znamená jesť rôzne druhy ovocia a zeleniny, chudé bielkoviny, celozrnné výrobky, mliečne výrobky a zdravé zdroje tukov.

7. Obmedzte namáhavé tréningy

Byť fyzicky aktívny väčšinu dní v týždni, môže pomôcť ženskému telu pripraviť sa na tehotenstvo a pôrod. Avšak nadmerné cvičenie alebo časté náročné tréningy by mohli narušiť ovuláciu.

Vedeli ste, že: Tehotné ženy vyprodukujú viac estrogénu za deň ako netehotné za rok.

8. Cigarety a alkohol by mali ísť bokom

Fajčenie môže viesť k problémom s plodnosťou žien i mužov. Chemické látky nachádzajúce sa v cigaretovom dyme, ako napríklad nikotín a oxid uhoľnatý, podľa Americkej spoločnosti pre reprodukčnú medicínu urýchľujú stratu ženských vajíčok. Fajčenie starne vaječníky ženy a predčasne vyčerpáva jej zásoby vajíčok. Alkohol je toxický hlavne po otehotnení a to v akomkoľvek množstve.

Zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Nechajte nám svoju odpoveď

Vaša emailová adresa nebude zverejnená