Každá kancelária, či už vo firemných priestoroch, alebo tá domáca, musí obsahovať niekoľko základných vecí. Ide o veci, ktoré nájdu svoje využitie v každej kancelárii bez ohľadu na to aký druh práce sa v nej vykonáva. Ktoré sú to?
Stôl a stolička
Prvoradé je pracovné miesto, čiže kancelársky stôl. Ten by mal byť umiestnený tak, aby na ňom bol dostatok denného svetla a ideálne tak, aby na notebook, či monitor nedopadali slnečné lúče, ktoré by sa od obrazovky odrážali a zároveň, aby vás slnko počas práce neoslepovalo. Ideálne umiestnenie je tak v blízkosti okna a bokom k nemu.
Kancelársky stôl musí byť samozrejme dostatočne veľký na to, aby sa naň zmestil počítač, ale aj rôzne veci, ktoré využívate počas dňa, napríklad písacie potreby, kalendár, či niekoľko dokumentov, s ktorými práve pracujete. K dokumentom sa ešte vrátime, teraz poďme „vyriešiť“ sedenie.
Ku kancelárskemu stolu totižto zákonite patrí aj kancelárska stolička. Tá musí byť ergonomická, pretože na nej budete tráviť niekoľko hodín denne. A takéto dlhodobé zlé sedenie by sa v budúcnosti negatívne prejavilo na vašom zdraví.
Skrinka s úložným priestorom a technické vybavenie
Už sme si povedali, že dokumenty, s ktorými aktuálne pracujete, je dobré mať uložené niekde na stole alebo v jeho blízkosti. Na ostatné dokumenty a taktiež ďalšie veci, ktoré nepoužívate každý deň, napríklad zásobu lacného kancelárskeho papiera, si zaobstarajte priestrannú skrinku, v ktorej budete môcť mať všetko pekne uložené.
Okrem kancelárskeho nábytku patrí k základnému vybaveniu kancelárií aj rôzna technika. Notebook a stolový počítač sú v tomto smere základ. Konkrétne parametre, ktoré musia spĺňať, závisia od vašej práce. Iný výkon potrebuje počítač, na ktorom sa bude pracovať výlučne s textovými dokumentmi a iný výkon taký, ktorý bude musieť zvládnuť napríklad náročné grafické, či video editory. Okrem počítača sa v každej kancelárii zíde aj spoľahlivá tlačiareň.