Kontrolujete vo firme pneumatiky vysokozdvižných vozíkov dostatočne?

S výnimkou tých, ktorých autá majú obuté celoročné pneumatiky, kontrolujú ľudia každú sadu pneumatík (letnú a zimnú) raz ročne. Vždy, keď ju na jar alebo na jeseň vymenia za druhú. Jednoducho si tak možno všimnúť, ak je niektorá zo sád už súca na výmenu. Ale čo ak vlastníte firmu, resp. sa vo firme staráte o vysokozdvižné vozíky (VZV)?

Interval výmeny je ťažké všeobecne určiť

Ako často kontrolujete stav pneumatík vysokozdvižných vozíkov? Len ak vo výnimočných prípadoch na vysokozdvižný vozík dávate dobré snehové reťaze? Alebo na to vôbec nemyslíte?

Ak si už neviete spomenúť, kedy ste naposledy kontrolovali pneumatiky na VZV, mali by ste to urýchlene urobiť. A následne to aj pravidelne opakovať. Intervaly výmeny sa totiž pri pneumatikách na VZV môžu zásadne líšiť nielen v závislosti od intenzity používania, ale aj vzhľadom na konkrétne prevádzkové podmienky.

Autor: littlewolf1989 / Stock.adobe.com

Čo kontrolovať a aké pneumatiky vydržia najviac?

Niektorí výrobcovia pneumatík na vysokozdvižné vozíky ich kontrolu uľahčujú napríklad tak, že akonáhle ostáva pneumatikám životnosť zhruba 100 hodín, cez čierny behúň sa začne objavovať výrazný oranžový pás. V prípade, že vozík nemá obuté pneumatiky s takouto signalizáciou opotrebovania, je nutné pomerne často kontrolovať hĺbku dezénu. Okrem toho je potrebné kontrolovať najmä tlak vzduchu, keďže „v hre“ sú oveľa väčšie škody, ako len poškodenie pneumatiky.

Výhodu v tomto smere predstavujú plné a superelastické pneumatiky na vysokozdvižný vozík. Sú oveľa odolnejšie a tak ich stačí kontrolovať len príležitostne. Samozrejme, časom sa tiež opotrebujú a je nutná ich výmena, keďže napríklad prehrievanie poškodzuje akýkoľvek typ pneumatík, ale vo všeobecnosti vydržia podstatne dlhšie ako klasické vzdušnicové pneumatiky.

Zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Nechajte nám svoju odpoveď

Vaša emailová adresa nebude zverejnená