fbpx

5 pravidiel, ako zvýšiť efektivitu na home office

Neviete, ako sa pri home office dostať do tej správnej pracovnej flow? Poradíme vám. Stačí poznať 5 základných pravidiel, ktoré vám uľahčia život – a možno, že nielen ten pracovný. Inšpirujte sa a buďte pri práci z domu efektívnejší.

Pravidlo 1: Sebadisciplína

Ešte, než sa vrhnete do práce, je ideálny čas dať si spätnú väzbu. Trocha tej sebareflexie vám pomôže rozpoznať, ako na tom ste so zdravou sebadisciplínou. Práve home office totiž dosť často odhalí vaše medzery. Zrazu ste pánmi svojho času, čo je na jednu stranu príjemné. Na druhú stranu však úloh neubúda a šéf chce určite vidieť výsledky. Kde je teda skrytý kľúč k úspechu? Práve v sebadisciplíne. Nastavte si jasné pravidlá a dodržujte dané časové bloky. Pokiaľ dokážete skrotiť prokrastináciu či nechuť pracovať z domova, príde na rad prekvapivo príjemný a pohodový pracovný čas. Práca, pri ktorej nemusíte byť nikým a ničím rušení.

Pravidlo 2: Príprava

Ďalšie pravidlo, ktoré vám pomôže s efektívnym využitím vášho pracovného dňa. Aj doma je dobré byť pripravený na pracovný čas. Ako na to? Prizvite si k ruke plánovač. Môžete použiť obľúbený diár, kus papiera alebo si vytlačte free plánovač z internetu. Plánovanie dňa a týždňa vám veľmi uľahčí fokus. Denne budete vedieť, kam zamerať pozornosť a na čo nesmiete zabudnúť. A náš tajný trik? Rozhodne sa do práce pripravujte deň vopred. Budete vstávať s ľahkosťou a pracovnú časť dňa začínať s pocitom, že máte kus práce za sebou – minimálne poctivú prípravu, ktorá vám uľahčí nielen štart dňa.

TIP: Ako vybrať domácu tlačiareň? Zvážte, ako často budete nútení tlačiť v domácom prostredí. Bez tlačiarne sa na home office zrejme nezaobídete. Vyberať môžete podľa ceny s ohľadom na to, či vám zamestnávateľ na prístroj prispieva alebo nie. V rámci prípravy na každý pracovný deň nezabudnite skontrolovať náplň do tlačiarne. Do prístrojov vždy použite správny toner, do tlačiarní HP farbu do tlačiarne HP a pod. Predídete poškodeniu.

Zdroj: Unsplash.com

Pravidlo 3: Vstávanie

Zabudnite na predstavu pomalého rána, ktoré strávite v pyžame. Home office rozhodne neznamená stráviť deň ‚na leňocha‘. Práve ráno robí deň – a to pri práci v domácom prostredí platí dvojnásobne. Všetci, ktorí úspešne pracujú doma, vám potvrdia, že na rannej energii záleží. Vstávajte teda tak, ako ste to zvykli pri odchode do zamestnania či firmy. Doprajte si rannú hygienu, prezlečte sa a upravte sa. Takto sa pri nástupe do práce budete cítiť lepšie, ako keby ste sa odplazili do pracovného kútika v pyžame s rozospatým výrazom. Za všetkým hľadajte mozog – zmena ho totiž oklame, preto bude pripravený pre vás fungovať efektívnejšie – a vy tak budete oveľa produktívnejší.

Naplánujte si celý deň

Prečo sú úspešní ľudia takí úspešní? Pretože si osvojili umenie plánovať. Akonáhle s plánovaním začnete, zmení sa váš pohľad na každý (ne)všedný deň. Dokážete si udržať tempo, stanoviť si ciele, triediť si priority a nastaviť si pracovné časové bloky. Ako na plánovanie práce na home office? Pred začiatkom pracovnej doby si vytlačte jednoduchý plánovač. Určite si tri hlavné ciele na daný deň, zapíšte si úlohy a e-maily s telefonátmi, ktoré je potrebné vybaviť. Ako sa pri plánovaní motivovať, aby ste svoje predsavzatia skutočne splnili? Plánujte si aj osobné voľno – zapíšte si aj to, čo budete robiť po práci.

TIP: Vytlačte si nedatované plánovače a plánujte ako profík. Pokiaľ vás práca s plánovaním baví a ste kreatívny, je tu ešte jedna možnosť – vytvorte si napríklad v Canve vlastné plannery – a tie si vytlačte, kedykoľvek ich potrebujete.

Pravidlo 4: Odpočinok

Vaša work flow je jedna vec, odpočinok je však druhá – nezabúdajte doma na dôležitosť prestávok. Prejdite sa, ponaťahujte sa, uvarte si čaj, zavrite na chvíľu oči. Rozdeľte pracovné bloky pauzami, vďaka ktorým budete oveľa produktívnejší. Práve možnosť odpočívať podľa svojich predstáv je jednou z veľkých predností práce z domu, tak prečo to nevyužiť? Čo napríklad si ísť cez obednú pauzu zabehať?

Pravidlo 5: Koniec

Na konci všetko závisí. Ako deň skončíte, tak ho ďalší deň budete začínať. Zvykli ste si nechávať po sebe neporiadok a štós nevybavených úloh? Potom sa vám pravdepodobne pracovný čas nezačína najlepšie, že? Skúste to inak – na konci pracovnej doby všetko rýchlo roztrieďte a nachystajte si pár poznámok na ďalší deň. Až potom vykročte v ústrety svojmu voľnému času – je čas sa baviť a na prácu zabudnúť, pretože svoje pravidlá pre efektívny home office už máte.

Zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Nechajte nám svoju odpoveď

Vaša emailová adresa nebude zverejnená